310810

Då var första skoldagen avklarad och det känns som om jag har börjat skolan igen efter en paus på två år ungefär. Man glömmer hur annorlunda det faktiskt är att gå på Globala jämfört med "vanliga" skolor. Det är svårt att förklara för någon som inte gått där, men ni som gör det förstår ju.

Hursomhelst, dagen bestod av en överväldigande mängd information av de olika slag, rundvandring på området, lite get-to-know-eachother-aktiviteter och sist en promenad i Richmond Park. Min klass består av 16 personer och är sam/sam och sam/ekonomi sammanslaget. Alla killar går ekonomi och alla tjejer sam, vilket är lite intressant. Min mentor Kalle verkar skön, han har mycket skägg och runda glasögon och är lite småstel och formell, fast ändå skämtsam på samma gång.

Det är ganska kaosigt med min studieplan, alla kurser som jag behöver läsa finns inte på schemat och annat krångel, men jag ska ha ett möte med biträdande rektorn och så ska vi lösa allt sånt. I övrigt är schemat horribelt. Varje dag utom en så börjar jag tidigt, har en eller två lektioner och sedan en 3-4 h håltimme för att ha en lektion och sedan sluta vid 16-17. Nej, tacka vet jag Globalas schemaläggare, puss på dem! Imorgon, onsdag, är den enda trevliga dagen i veckan. Börjar 8.35, har geografi och samhälle och slutar kl. 11!

Känns konstigt att skriva om alla dessa vardagliga saker, men kanske finns det någon som är intresserad... Får väl försöka att göra mitt liv mer intressant så att jag har något intressant att skriva också, men som det är nu så är det dessa saker som tar upp min hjärnkapacitet.

I övrigt kan jag säga att det känns lite roligt att vara något liknande "the wierd kid" igen. Jag har levt väldigt skyddad i min lilla Globala-bubbla, och såhär i valtider kan det kanske leda till lite intressanta debatter på ett sånt här ställe...

För att säga något vettigt i detta inlägg så uppmanar jag ALLA att klicka på länken nedan. Speciellt om ni är fans av Arcade Fire och Google Earth. Något av det smartaste och coolaste jag varit med om på internet!

www.thewildernessdowntown.com

Kommentarer
Postat av: Tara

duktig bloggerska!!

2010-08-31 @ 23:12:43
Postat av: Jonathan

Alltså. The Wilderness Downtown. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.



Fantastisk länk! Jag tackar för den, och din uppdatering om allting, låter ju rätt så trevligt allting. :)

2010-08-31 @ 23:15:46
Postat av: Anonym

<3

2010-09-01 @ 18:56:17
Postat av: Lollo

nu läser jag ska du veta! och vill ha meeer

2010-09-01 @ 18:56:45
Postat av: Mum

Tackar! Mycket användbar länk på jobbet. The youngsters will just love it. Take care and don't bother to much about petty details. Keep to your muses and larger perspectives.

XXX

2010-09-01 @ 19:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0