i don't know where it is, but i know i'm going home

Jag tror inte jag insett förrän nu hur stort det här faktiskt är. Jag har länge haft känslan att, det kanske blir längre än ett år. Men det har inte landat i mig förrän nu, och förmodligen inte i någon annan heller, att detta troligtvis är den sista natten i mitt liv som jag kallar mitt orangea rum på Ruddammen för "hem". Även om det inte riktigt känns som mitt rum längre. Eftersom vi ska hyra ut rummet så är alla affischer nedplockade, kuddhörnan undanstuvad, garderoben tömd och alla böcker, skivor och småprylar är antingen nedpackade i flyttkartonger eller i min resväska. Och inte kommer väl jag komma hem och ställa tillbaka allt igen om ett år? Just nu känns det i alla fall högst otroligt.

Det här kan vara den största förändringen som skett i mitt liv hittills. Jag flyttar, för första gången, och jag flyttar hemifrån. Hjälp.

Bono får sjunga mig till sömns med några lugnande ord.


The only baggage that you can bring
Is all that you can't leave behind

Kommentarer
Postat av: Jocke

Tack för länken! Ja, ett stort steg, flytta till London. Vi är många som hejar på dig, många som kommer sakna dig. tror det är jätteutvecklande att göra som du gör. Förstår att det är med hjärtat i halsgropen ändå, du bryter verkligen upp, till en spännande resa - modigt! Trevlig resa! Res med lätt kappsäck och lätt om hjärtat, det viktigaste finns ändå alltid med dig, och vi finns på bloggen! Lycka till, kram, hörs/ Jocke Kusin

2010-08-30 @ 11:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0