121210

Jag har tvingat iväg min rumpa till ett Starbucks av anledningen att jag trodde att det skulle gå bättre att plugga här. Tji fick jag, eftersom jag sitter här och skriver på denna blogg istället. Till tisdag ska jag ha skrivit en Sv C text samt hålla en psykologiredovisning om en 250 sidor lång bok som jag bara läst första kapitlet i. Till onsdag ska jag ha skrivit en Geografi B uppsats om Stockholms stadsplanering på 3000-4000 ord. Jag har inte börjat. Till tisdag ska jag har skrivit en Samhälle C uppsats om internets roll i Kinas väg till demokrati på 2000-3000 ord. Jag har inte börjat. Men aja, det löser sig väl på något sätt. Det brukar det göra.

I fredags var jag på den bästa konserten jag varit på sen jag flyttade hit - Johnny Flynn på Shepherd's Bush Empire. Vilken skillnad mot den lilla bortkomna pojken jag såg som förband till Mumford på Debaser Slussen i våras! Eller ja, smått bortkommen var han nu med, men bara när det gällde att prata med publiken. Under låtarna visade han och bandet på enorm säkerhet och underbart musikantskap. Och sen gjorde det ju saken ganska mycket bättre när han mot slutet av konserten säger med ett finurligt leende "you're in for a treat tonight" och in på scenen kommer min älskade Laura Marling. De sjunger den oh-så-vackra The Water tillsammans och mina ögon får väldigt svårt att hålla sig torra.

Ikväll är det Frank Turner på Brixton Academy som gäller. Pepp!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0