I found the cure for a broken heart


Ett av banden jag blir allra gladast av att lyssna på, The Wombats, har släppt en ny singel! Tyvärr finns ingen video ännu på youtube, bara i väldigt litet format på deras hemsida. Men jag länkar till en nedladdning av låten i slutet av inlägget.

Enligt deras hemsida har de 17 nya låtar klara och jobbar hårt i studion så förhoppningsvis får vi snart ett nytt album av detta underbara band. Singeln "My Circuitboard City" är bra, men inte riktigt i klass med de bästa låtarna på det första albumet. Andra skivan är alltid svår att göra, speciellt när den första är så bra, och blivit så hypad som "A Guide to Love, Loss and Desperation" har blivit. Men jag tror fortfarande stenhårt på denna engelsk-norska trio och väntar spänt på att få höra hur resten av de nya låtarna låter! Dessutom så betyder ett allbumsläpp i princip alltid en efterföljande turné och jag är minst sagt taggad på att få uppleva partyspelningen på Debaser 2008 en gång till!

Klicka här för att ladda ner "My Circuitboard City".
Klicka här för att ladda ner "A Guide to Love, Loss and Desperation".

Kommentarer
Postat av: Matilda

Åååh, fin bloggi. Ja ska lyssna lite på din musik.. =)

2010-02-04 @ 10:05:46
URL: http://matildaaljungkvist.blogg.se/
Postat av: Vera

Tack! Gör så, du kommer inte bli besviken :D

2010-02-04 @ 10:14:34
URL: http://investyourlove.blogg.se/
Postat av: Matilda

men vera, jag väntar och väntar på nya inlägg.... =(

2010-02-09 @ 09:01:03
URL: http://matildaaljungkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0