et tu, vera?

Ja, jag vet att jag är sådär 2-3 år efter alla andra. Men nu har stunden kommit, och även jag har blivit "en såndär bloggare"...

Jag har legat hemma sjuk i några dagar och idén slog mig igår natt när jag låg och försökte sova. Jag insåg att jag faktiskt har en massa tankar och känslor som jag vill nå ut med och därför startade jag denna blogg för att kunna dela med mig av min enorma visdom till omvärlden.
Det är tänkt att jag mest kommer skriva om musik, vad jag gillar och vad jag inte gillar, konserter och festivaler som jag varit på och inte varit på, nya skivor som har släppts eller ännu inte släppts och allt annat musikrelaterat jag har i huvudet.
Just nu finns det massor av planer och idéer härinne på vad jag ska skriva om, men risken finns ju självklart att det inte blir något mer alls efter det här, vi får se var det leder helt enkelt!

Vad gäller namnet på bloggen så är det taget ur ett citat av denna månads favoritband Mumford & Sons. Hela citatet lyder "Where you invest your love, you invest your life". Jag tycker att det på ett så enkelt och kortfattat sätt förklarar vad kärlek betyder för oss människor och vad vi förväntar oss av den. För kärlek är faktiskt som en sorts investering. När vi ger någon eller något kärlek så förväntar vi oss att få något tillbaka, det behöver inte vara från den eller det vi ger kärlek utan det kan bara vara att vi får ut något av det från oss själva. Vad gäller den andra halvan av citatet så är det också så otroligt sant, för om man älskar något av hela sitt hjärta så tenderar ens liv att kretsa till stor del kring just detta.
På sistone har jag känt att mitt liv behövt någonting mer att kretsa kring, så därför investerar jag nu lite kärlek i den här bloggen och hoppas på att få något tillbaka.

Jag tänkte avsluta detta första inlägg med lite musik som just nu spelas varmt i mina högtalare (klicka på namnet för att komma till deras myspace):
Mumford & Sons, Bombay Bicycle Club, Cajun Dance Party, Friendly Fires och The Temper Trap

Eftersom alla sätt att skriva under på känns extremt klyschiga så skippar jag allt vad "Peace out", "Hare gött" och "Over and out" heter och skriver bara

-Vera

Kommentarer
Postat av: rgfrgrtsg

Du borde lyssna på Dead Can Dance. Now we're talking!

2010-01-26 @ 22:38:41
URL: http://blondinbello.blogg.se/
Postat av: Vera

Lyssnade lite på deras myspace. Dom var väldigt... hypnotiska!

2010-01-27 @ 01:22:35
URL: http://investyourlove.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men du, du lyssnar ju på bra musik.

skapa en lista, nu!

2010-01-27 @ 12:35:54
Postat av: Vera

En lista över allt jag lyssnar på? :O Det kommer ju ta hela natten...

Men om du fortsätter läsa bloggen får du nog reda på en hel del :)

2010-01-27 @ 23:14:34
URL: http://investyourlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0