to get to know yourself, you gotta run away

Under de senaste veckorna har det enda svenska bandet jag tycker om riktigt ordentligt släppt två nya singlar+videos.
De är inte kända för att vara särskilt produktiva - 2003 kom debutalbumet "Howl Howl Gaff Gaff", därefter dröjde det 4 år tills nästa album kom, "Our Ill Wills". Men dessa två album är enligt mig nära nog mästerverk, så då kan man gott vänta lite! Men nu om knappt en månad är det äntligen snart dags igen - Work släpps den 23 februari och enligt mig bådar de nya låtarna väldigt gott.

Här är Shout Out Louds med Walls och Fall Hard!





Något jag sörjer enormt är att jag inte kommer kunna se dem när de spelar på Kägelbanan den 17 april då det är 18-årsgräns... Har sett dem två gånger tidigare, en gång på en matinéspelning på Debaser Medis och en gång på Popaganda 2008. Speciellt spelningen på Debaser har stannat kvar som ett av de finare konsertminnena jag har, det var otroligt intimt och energifyllt och jag skulle verkligen, verkligen vilja se dem igen. Men icke!

Jaja, någon gång ska jag skriva ett helt inlägg om allt som är fel med att ha åldersgräns på spelningar och hur det borde vara istället. Men det här inlägget är tillägnat världens bästa svenska band. Namnet tåls att skriva igen. SHOUT OUT LOUDS!

Kommentarer
Postat av: dgbdfgbvdf

Haha min kompis är med i Fall Hard videon.

2010-01-27 @ 23:20:29
URL: http://blondinbello.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0