dag 22

Att bo hos Mrs. Petch i Hove
Min värdfamiljsmamma Hilary Petch verkade väldigt gullig och snäll vid första kontakten. Hon var väldigt välkomnande och gav mig en kram och visade mig till mitt rum som är ljust, fint och fräscht. Men allteftersom har det uppstått fler och fler minustecken och jag trivs inte så bra som jag hade hoppats.

Hon har en lång lista på regler som hon är väldigt hård med, och säger till väldigt skarpt om man råkar bryta även den minsta av regler. För det första så får jag inte laga mat eller fylla min hylla i kylskåpet med för mycket saker. Detta är problematiskt främst för att jag tvingas äta ute mycket, vilket självklart blir dyrt. Dessutom så består frukosten av det vitaste brödet som finns, sylt, söta frukostflingor och juice som förmodligen aldrig ens sett en frukt. Detta får mig att vilja köpa mina egna frukost men det blir svårt att få plats med det på min pyttelilla hylla. Dessutom får jag inte tvätta mina egna kläder eller öppna fönstret i mitt rum.

Det värsta är dock att det inte finns något internet som är tillgängligt för mig. Detta är också anledningen till denna hemskt dåliga uppdatering. Det finns WiFi i skolan, men har aldrig riktigt lust att sitta där, på dagarna vill man ju ut och njuta av solen!

Livet i Brighton
Staden Brighton är 1000 gånger bättre än vad jag hade förväntat mig. Jag blir hellycklig av att bara gå runt och ibland sätta mig ner på fina ställen. Det är ett helt fantastiskt ljus över staden och det är så vackert längs den oändliga stranden och boardwalken. Det finns massor av häftiga kvarter med trånga gränder och självständiga, coola affärer.

I övrigt har jag lärt känna lite folk i skolan, bland annat ett helt gäng svenska tjejer vilket jag inte hade förväntat mig. I min klass går det, inklusive mig, 8 personer. Två från Brasilien, en från Kuwait, en från Saudiarabien, en från Spanien, en från Schweiz och en till från Sverige. Vi har en helt fantastisk lärare, Jake. Han är väldigt tydlig med vad han tycker är "tacky" och inte, älskar Madonna och nämner henne minst en gång varje lektion och höll ett långt tal om hur fint och bra feminism är. Underbar snubbe.

London & Hop Farm Festival
I fredags begav jag mig in till London för att möta min kära vän Josefin. Vi hade en underbar eftermiddag/kväll i Camden och på Oxford Street innan vi somnade på vårt, faktiskt väldigt trevliga, hostel vid Russel Square. På morgonen bar det av till Kings Cross där vi tog bussen till... badabadabam... HOP FARM FESTIVAL!

Tyvärr så blev dagen lite av en besvikelse för att vi pga bussbolaget missade många av banden vi ville se. Men det är inget jag orkar vara bitter över i efterhand, för vi fick från första raden se Mumford & Sons inklusive blåsorkester vilket var elektriskt, magiskt, episkt, oförglömligt, (fyll på med valfria superlativ...) Vi såg även Pete Doherty som var lika påtänd som vanligt, Seasick Steve som var lika cool som vanligt och Dylan som var lika tråkig som vanligt.

Dagen efter så gick vi upp okristligt tidigt med tanke på när vi kom i säng kvällen innan. Anledningen var att Josefin skulle hinna med sin flygbuss och jag skulle göra henne sällskap. Därefter hade jag hela dagen i London fram till att mitt tåg gick vid 20.30. Tyvärr så börjar min reskassa sjunga på sista refrängen så jag vågade inte fördriva tiden med att shoppa något. Istället gick jag och lade mig i Hyde Park och solade några timmar. Vid lunchdags blev det ett besök till Starbucks där jag lyckades spilla ut hela min frappuccino över både mig själv och två killar som satt och fikade. Det hela var olidligt pinsamt, men de skrattade bara och hjälpte mig att torka upp och sen fick jag en ny frappuccino gratis! Hade aldrig hänt i Sverige.

Efter det ringde min kusin Dan och undrade om jag ville komma ut till området där han bor och följa med och träffa hans kompis som just fått en bebis. Jag tänkte "varför inte" och begav mig norrut med den kokheta tunnelbanan. Dans kompis och hans flickvän var jättesköna människor och 2 veckor gamla Noah var helt galet söt, och liten! Jag fick hålla honom och det var väldigt coolt. Bebisar är fascinerande!

Nu är jag tillbaka i Brighton och stannar här till på lördag. På torsdag bär det dock av till London igen på eftermiddagen för att se Mystery Jets på kvällen! Lite bilder från Brighton och festivalen kommer så snart som möjligt, men som sagt är det väldigt svårt att uppdatera pga internetbristen.

Kommentarer
Postat av: Mum

Your experiences are really interesting. Wenn gemand eine resie tut kann mann was erleben so I'm nearly jellous of you. Good luck on your remaining days in England.

Here I am having to keep my foot up because I broke it stambling without falling. Keep having a good time. Lots of love from momo.

2010-07-05 @ 20:34:17
Postat av: From Granny ska det vara

Your experiences are really interesting. Wenn gemand eine resie tut kann mann was erleben so I'm nearly jellous of you. Good luck on your remaining days in England.

Here I am having to keep my foot up because I broke it stambling without falling. Keep having a good time. Lots of love from momo.

2010-07-05 @ 20:36:44
Postat av: Pappa Per

Skönt inlägg, jag skickar onda vibbar till din landlordinna och goda goda till dig! Njut lite Brighton åt mig också, underbara stad vid havet.

2010-07-06 @ 01:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0