dag 24

Jag sitter på Starbucks med en frappuccino och en kycklingwrap i magen, lyssnandes på Mystery Jets nya album "Seratonin" och känner mig väldigt nöjd med livet. Hela min kropp värker dock efter gårdagens bravader. Skolan ordnar aktiviteter varje eftermiddag och igår var det fotboll, vilket jag självklart ville vara med på. Detta resulterade i att jag spelade fotboll i 2 1/2 timme med en hord vuxna män! Det var grymt hårt och jobbigt, men så kul! Jag saknar verkligen att spela fotboll. I början var det förstås som det alltid är när man spelar med killar, jag fick inga passar, fick vara avbytare mycket längre än alla andra, men efter att jag fått visa vad jag går för så blev jag riktigt uppskattad! Roligaste kommentaren fick jag av en tjock, ultraengelsk snubbe som drack öl medan vi spelade istället för vatten: "You're very good at football for being a.... woman...".

På kvällen gick jag, en schweitzisk (stavning?) kille från min klass, Andrey, och hans flickvän, Julia, ut för att hitta något trevligt ställe där de spelade bra musik. Resten av skolan är more into "braindead clubbing" som jag kallar det.  Dålig r'n'b, hiphop och radiopop, dyra drinkar och alldeles för höga klackar. Vi lyckades dock hitta en mysig liten bar med billig, god öl och bara bra musik! Band jag hörde igår var bland annat: The Cribs, Does it Offend You, Yeah?, Jamie T, Two Door Cinema Club, Foals, Editors, The Strokes och Kings of Leon. Ikväll ska vi gå till en indieklubb som heter Shock Shock! Vilket, enligt affischen nedan, bör bli en riktigt bra kväll.


Kommentarer
Postat av: Mum

Bra att det är boring hos Hilary. Då kan du ta sköna siestor där. Sleep well.

2010-07-07 @ 15:56:37
Postat av: Pappa Per

Dricka öl medan man spelar fotboll...bara engelsmän kan komma på nåt så dumt :-) Hoppas Shockshock var till belåtenhet! (schweizisk stavas det)

2010-07-09 @ 17:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0