dag 1

Vi är framme i Dublin! Jag hade en underbar frihetskänsla hela vägen och nu känns det hela för första gången verkligt. Resan gick väldigt snabbt och smärtfritt, flyget gick en halvtimme fortare än beräknat och flygplatsen låg bara någon kvart från stadskärnan. Jag hann inte få så mycket intryck av staden idag, för vi åkte direkt hem till Petros syster där vi ska bo. Men av det jag hann se så liknar det London och England mycket - oändliga gator med hopsittande, smala hus och varsin trädgård. Petros syster Evelina bor högst upp i ett hus på precis en sån gata tillsammans med sin pojkvän och några vänner. Det är väldigt mysigt med en liten lummig trädgård och filmprojektor i vardagsrummet! Så just nu sitter vi och tittar på en film kallad Castle in the Sky och dricker té.

Här kommer lite bilder från resan:

Flygbuss.

Flygbuss.
Fika på Skavsta.


På bussen från flygplatsen.


Fyndigt namngivet kebabhak.


Efterlängtad middag i trädgården. Chips with salt and vinegar! (Men oroa er inte mamma och pappa, vi har varit på Tesco och köpt fullkornsbröd och grönsaker och frukt och massa nyttigheter.)


Evelina och Petro i vardagsrummet.

Imorgon planerar vi att sova ut ordentligt och sedan göra frukost och ta med den ut i den stora Phoenix Park som ligger precis runt hörnet. Sedan åker vi nog in till stan och vandrar runt lite för att någon gång på eftermiddagen möta upp Petros andra syster, Bettina, och hennes kompisar. Sedan får vi se vart kvällen tar oss.

Kommentarer
Postat av: Pappan Per

Abrakebabra var ett cool varumärke! Skönt att läsa om första resdagen, helt rätt att sova ut första morgonen - det där kommer att bli en toppenresa!

2010-06-15 @ 00:15:49
Postat av: Matilda

Å söta ni! Ha det alldeles underbart! lova det.

2010-06-15 @ 00:56:23
URL: http://matildaaljungkvist.blogg.se/
Postat av: Simone

åh men hej. det är fint att se dig här i alla fall fats jag måste nog erkänna att jag redan saknar en hel del. nu ska jag ge mig av till städerier innan det blir massor med godnatt. jag säger som pappan per jag: det där kommer att bli en toppenresa och som hon den där mat ildan: lova det! massor med puss.

2010-06-15 @ 19:09:30
URL: http://baraenfas.wordpress.com
Postat av: Josefin

Åh vad jag är avundsuk! vad mysigt ni ser ut att ha det! Jag såg bilder från min kompis som var i London i maj och jag längtar så till vi ska dit ;) bara en liten kommentar... roligt att ni typ har samma frisyr, särskilt på översta bilden :P saknar dig! ses om några evigheter puss

2010-06-15 @ 22:24:08
Postat av: Vera

Vi ska ha det alldeles bäst, jag lovar! Och jag saknar också, massorvis...

Och Josefin, haha, jag vet, det är lite skojigt. Fast jag har mycket längre hår. Och benan åt andra hållet ;)

Puss på er!

2010-06-16 @ 13:12:02
Postat av: Pappa Per

Nå, hur går det mad stalkandet och myset och allt, vad händer?

2010-06-16 @ 14:26:54
Postat av: Tara

Hahahaha abrakebabra... Har i italien heter det tydligen "kebap"



Och lova att tanka pa mig nasta gang ni kakar salt and vinegar, annars ska jag hemsoka er om natterna.

2010-06-19 @ 15:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0