dag 8

Jag har just vaknat efter 14 timmars mycket välbehövd sömn. Sitter i sängen med en kopp te och två rostade mackor med jordnötssmör. Färjan kom fram som den skulle igår, även om jag var helt groggy då jag sovit utsträckt på en av sofforna i restaurangen hela resan. Sophie, Sam och en kompis till familjen, Jasmine, mötte mig vid färjan och körde mig inte hem - utan till campingplatsen där de två familjerna hade spenderat helgen.

Jag hade glömt hur fruktansvärt vackert det är här, men blev snabbt påmind då campingplatsen låg högt uppe med jättefin utsikt. Väl framme blev det kramkalas med alla släktingar och presentationer för den andra familjen. Det känns verkligen inte som om det var 2 år sedan jag träffade dem allesammans. Väldigt lite har förändrats, annat än Lucy numera är flera centimeter längre än mig och Arabella inte längre är en bebis. Arabella är för övrigt en helt underbar liten människa. Hon är nu 5 år och det finns inte ett enda litet spår av blyghet i henne. Hon är full av energi och pratar konstant och verkar tycka det är väldigt roligt att ha en gäst i huset. När jag visade henne webcameran i min dator igår kväll och alla effekter man kan ställa in så skrattade hon i säkert en halvtimme!

Efter en stund vid campingplatsen gick vi på promenad ner till en strand där alla barnen badade. Jag avstod dock för att jag dels inte hade någon våtdräkt och dels inte kände att min kropp skulle må bra av en sådan köldchock. Detta är ju trots allt atlanten, öppet hav, och när jag plaskade lite med fötterna i strandkanten så värkte de av kyla efter bara några sekunder. Men det var en väldigt fin strand full av snäckor och anemoner (nån slags korall/snäcka/djur) och det var varmt och skönt i solen.

Det är väldigt skönt att vara här, de är alla så gulliga och jag känner mig väl omhändertagen, nästan bortskämd! Lucy, Sam och Arabella går fortfarande i skolan och Sophie och Nick har fullt upp med jobb så under dagarna kommer jag ha huset för mig själv. Men jag har fått busstidtabeller och kommer kunna låna en cykel, så jag planerar att ge mig ut på lite upptäcksfärder i veckan.

Det känns också underbart att äntligen komma in i engelskan igen. Nu när jag inte har någon att prata svenska med längre så kommer jag snart kunna babbla på sådär som jag vill kunna göra igen. Här är några av de underbara ord som jag fått äran att använda och höra det senaste dygnet: knackered, humongus, lush, sod, blabbermouth, blimey och savvy.
Här kommer en bild, resten kommer senare!


Kommentarer
Postat av: Tobie

Hej vera vera. Det låter så härligt. Jag är glad för dig käre vän :).

Om du skulle undra; så är det bra här med :).

Kram på dig.

2010-06-21 @ 22:59:45
Postat av: Pappa Per

Din lyckost, jag vill oxå vara i Wales - hälsa och krama alla från mig! Lush...

2010-06-21 @ 23:41:20
Postat av: Vera

Tack tobbe! :) vad bra att du har det bra med. kram!



Pappa - will do!

2010-06-22 @ 00:04:41
Postat av: Tara

Mm, allt rullar valdigt fint pa tungan.

2010-06-25 @ 18:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0