talk about a dream, try to make it real

Nu är det snart dags! På måndag 17.15 avgår flyget till Dublin och då börjar mitt 5 veckor långa äventyr. Som ni ser har jag gjort om designen på sidan, och planen är att jag ska uppdatera headern med röda streck mellan punkterna, så att man lätt kan se var jag håller hus.

Vad är det då för en resa jag ska ge mig ut på, kanske ni undrar er. Och här kommer därför en liten resplan:

14/6. Flyg till Dublin.
I Dublin bor jag med min kära vän Petro hos en av hennes systrar som är bosatt där. Vi har ingen stenhård planering för denna vecka, vi ska gå och åka runt och upptäcka, gå på pubar, och såklart stalka Bono en del. Petro har varit där flera gånger innan så hon kommer förhoppningsvis kunna agera lite guide.

20/6. Färja från Rosslare till Fishguard i Wales.
Petro åker hem för att jobba och jag fortsätter på egen hand till mina släktingar i Wales. Där stannar jag i en vecka och umgås med dem och njuter av underbara landskap och kanske ett och annat bad.

27/6. Buss och tåg till Brighton.
I Brighton ska jag gå på en språkkurs i 2 veckor och jag kommer vara inackorderad hos en Mrs Petch, som verkar vara en väldigt snäll tant som dessutom har en katt kallad Rusty! Detta är nog den delen av resan jag ser mest fram emot, Brighton verkar som en så enormt häftig stad med massa musikklubbar och folkliv.

2/7-4/7. London och Hop Farm Festival.
En av helgerna under tiden jag är i Brighton kommer jag åka in till London för att möta upp min kompis Josefin. Vi kommer sova på ett hostel fredag natt och på lördag morgon hoppar vi på en buss som tar oss till Hop Farm Festival i Kent. Här kommer vi få den stora lyckan att se bland annat Mumford & Sons, Laura Marling, Johnny Flynn, The Magic Numbers och Tunng. Här finns hela line-upen. Detta är en festival helt utan sponsorer, reklam och VIP-områden och verkar helt galet mysig. Sent lördag kväll åker vi tillbaka till London, sover på hostelet och på morgonen åker Josefin vidare och jag tillbaka till Brighton.

10/7. London.
När språkkursen är över åker jag till London och avslutar resan med en vecka där. Här ska jag bland annat hinna med att åka ut till Richmond, där jag ska gå i skolan i höst, och spana in byggnaden och området. Sedan ska jag shoppa slut på de sista pengarna, säkerligen mestadels på Camden Lock Market, och framförallt gå på 3 konserter. Jag ska se Mystery Jets, Noah and the Whale och The Temper Trap på Sumerset House vilket kommer bli hur grymt som helst.

18/7. Flyg hem till Stockholm.

Idag och igår sa jag alla mina farväl och nu följer en och en halv dags intensivt packande. Jag har förberett mig för denna resa på alla möjliga och omöjliga vis och till exempel har jag köpt en kamera - döpt till Klas - som kommer bli en trogen följeslagare. Med på resan följer även laptopen och jag vågar därför LOVA att uppdatera denna blogg med bilder och berättelser MINST varannan dag. Det ni.

Nu ska här packas och resfebras så det står vilda till. Puss!

Kommentarer
Postat av: Josefin

saknar dig för mycket! gud vad jag önskar att jag fick säga hejdå! men om tre veckor babe! då är det london, camden och muuuuusik!!! jag längtar! och jag är fruktansvärt avundsjuk på din sommar om du inte visste det... jag avgudar varje liten del av resan. väldigt gulligt med tanten också! så länge jag har tillgång till dator så kan du räkna med kommentarer från mig ;) saknar dig redan! ha det bäst <3 pöss!

2010-06-13 @ 20:56:57
Postat av: Vera

jaa det var dumt det där. fast nästan lite skönt ändå, för jag gillar verkligen inte att säga hejdå. och det var så mycket hejdå igår och i förrgår så det var skönt att slippa säga hejdå till en person, haha :)

jajajaa det kommer bli så sjukt grymt!!! en liten rättning från inlägget där det står att det är tiden i brighton jag ser fram emot mest, så är det den tiden plus den lilla avstickaren till hop farm som jag ser ALLRA mest fram emot.

gud vad härligt med kommentarer, då kommer jag känna mig mindre ensam och samtidigt bli peppad att uppdatera ännu mer :)

saknar dig också redan!!! och jag kommer sakna dig ännu mer när jag faktiskt inser att jag ska åka imorgon. haha.. PUSS!!

2010-06-13 @ 21:05:38
Postat av: Josefin

haha, okej då var det i alla fall något positivt med att inte komma igår :/



haha! Ja, jag tänkte väl. Fast det roliga är att jag skulle se fram emot alla grejer, verkligen, om jag gjorde dem också... För allt verkar så sjukt najs på sitt sätt :P

jag kan bara tänka mig hur konstigt det måste vara att bara åka iväg. Jag menar, jag har inte ens förstått att jag ska åka om tre veckor, det vill inte gå in liksom ;) ses om tre veckor! puss

2010-06-13 @ 21:28:41
Postat av: Jonathan woggan

Vera! Det här låter fukkin awsome, blir pirrig av att bara läsa om överralt du ska. :D världens resa som jag förstår att du längtat efter, men jag undrar om du kommer hinna uppdatera vrannan dag :0, jag hoppas på bildr! Men ha de grymt kul nu och hälsa alla galningar som du träffar på din resa från JW in Sweden! Vi syns snart :) kram

2010-06-13 @ 23:16:20
Postat av: Vera

hihi, ja, gissa vad pirrig jag är då :D

har man lovat så har man, det är ju bara att skapa tid här och lite där :) bilder kommer det bli i massor, klas och jag är mycket bra vänner! och det ska jag göra, ska se till att du blir kändis därborta! ha en helt galet underbar sommar tills vi ses igen :D puss!

2010-06-13 @ 23:24:29
Postat av: Jonathan

Ha det så jäkla grymt nu, kära syster! Låter som en toppensommar det där.



Och, hah, gör inget som jag inte skulle gjort...



Men ja som sagt, uppdatera ofta - och ta hand om dig!

2010-06-14 @ 23:38:39
Postat av: Tara

antligen internet!!!!!



hey ho lets go!

2010-06-19 @ 15:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0