i had the blues but I shook them loose

Söndag. Jag var ute på promenad och såg en Debaser-affisch och stannade till och tittade. Längst ner såg jag ett datum, 12/4, och ett bandnamn som fick mitt hjärta att hoppa över ett slag, Mumford & Sons. Jag ringde i lycka blandat med panik till pappa och bad honom köpa biljetter med en gång, vågade inte vänta tills jag kom hem, rädd att det skulle ta slut. Pappa svarar att han ska sätta på datorn och höra av sig när det var klart. I 10 minuter gick jag sedan runt och log brett, folk tittade lite konstigt men jag kunde inte hjälpa det. Sedan kom det ett sms: det var UTSÅLT! Jag tror aldrig jag gått från eufori till total depression så snabbt.

Dagen som följde gick jag runt och var allmänt deprimerad, kunde inte fatta hur jag kunde ha missat att de skulle komma. Jag skrev ett långt, vädjande mail till Debaser och frågade om de inte kunde flytta konserten från Slussen till Medis. Alla skulle ju tjäna på det - bandet skulle få större publik, Debaser skulle tjäna mer pengar i och med att det skulle komma mer folk, och fler fans skulle få chans att se bandet. Men fick ett svar, en mening långt: "Tyvärr kommer vi inte flytta den spelningen som det ser ut." Varför inte?! - undrar jag! Enligt deras hemsida är det inget annat inbokat på Medis den kvällen.

Dagen efter det får jag dock ett mail som orsakar mitt humör att tvärvända igen. Min underbara pappa har på ett lite magiskt sätt lyckats fixa biljetter ändå! Så den 12 april ska jag se Mumford & Sons på Debaser Slussen. YES!!!

Var bara tvungen att berätta denna historia, för jag är så lycklig! För er som fortfarande inte hört detta fantastiska, genialiska band - lyssna nu!

Eftersom jag i det här inlägget redan brutit mot mitt löfte om att inte skriva om "personlig skit" på denna blogg så tänker jag ta tillfället i akt att göra reklam för mitt bands första spelning! Lördag den 27 mars spelar vi, Pocket Parking, och Stalking Marcel på fritidsgården på Duvnäsgatan 14. Det drar igång vid 19 och det är självklart gratis inträde!

Mumford får avsluta detta inlägg med några visa ord:
There will come a time, you'll see, with no more tears
And love will not break your heart, but dismiss your fears
Get over your hill, and see what you find there
With grace in your heart and flowers in your hair

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0