the comeback

Jag hade i princip bestämt mig för att lägga ner med det här bloggandet, kändes inte som om jag hade tid eller fick ur mig så mycket vettigt. Men efter lite påtryckningar från diverse personer så ska jag ge det ett nytt försök.
Tänkte börja med en kort recension av Shout Out Louds nya album "Work" som kom ut förra veckan. Jag var på släppet på Pet Sounds och såg dem spela 3-4 låtar live vilket var väldigt härligt. Adam ser alltid så nervös och bortkommen ut på scen, men å andra sidan sjunger han enormt bra och lever sig in så mycket i musiken så det gör inte så mycket, det blir mest charmigt.


På det nya albumet har de skalat av sin musik ganska mycket. Det storslagna som fanns i många låtar på förra albumet "Our Ill Wills" är borta och musiken är enklare och mer "back to the basics". Till viss del saknar jag det lyckoframbringande, sprudlande soundet men samtidigt så tycker jag att de har mognat i sitt uttryck och framförallt texterna är mer djupgående än tidigare. Det finns några guldkorn på skivan, jag har fastnat för de två singlarna "Fall Hard" och "Walls" samt för första låten "1999" och näst sista låten "Show Me Something New". Dock kanske jag hade önskat att lite fler låtar verkligen gjorde intryck och satte sig på huvudet. Men det känns som om albumet verkligen kan lyfta live med ett större, maffigare sound, och jag ser fram emot den 17 april på Kägelbanan!

Lyssna på Work på Spotify. Ladda ner Work.

Sen har jag upptäckt två bra band på sistone som jag vill dela med mig av!

The Boxer Rebellion - Kraftfull, riktigt cool och ganska nyskapande indierock.
Tyvärr finns deras album inte på Spotify men lyssna på myspace eller ladda ner det.

Mumm-Ra - Härlig, feel-good indiepop när den är som bäst.
Lyssna på Spotify (finns tyvärr bara en låt), myspace eller ladda ner.

Nu ska jag lyssna på Good Shoes nya album som jag helt missade när det släpptes i januari!


Kommentarer
Postat av: patricia

Haha men vera, det är positivt! :) jag ser dig ju som min vän, inte en "tjej jag träffade i engelbrekt" :D tack, du är en nice braod!!

2010-03-05 @ 22:52:30
URL: http://newyearsday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0