031110

Att inte känna sig ensam. I fem timmar idag, i sju timmar i lördags och i sex timmar i onsdags kände jag mig inte ensam. Det är arton timmar mer än någonsin sen jag flyttade hit men det är fortfarande sextiosex timmar av ensamhet de sju senaste dagarna. Det är ganska mycket.

Jag menar förstås inte att jag var helt ensam alla de där sextiosex timmarna. Känslan av ensamhet jag syftar på är en som jag aldrig känt förut, och inte kunnat förutspå, eller ens sätta ord på, förrän några dagar sedan. Att inte ha någon tillgänglig som känner en utan och innan, som man upplevt både de bästa och de värsta tider med, som man kan berätta precis vadsomhelst för, se ut precis hursomhelst när man träffar, som man vet att man bara kan ringa upp utan att ha något egentligt att säga. Det är den ensamheten.

Men nu har jag ett band. Jag blir alldeles varm i magen bara av att skriva det. Ett helt otroligt, begåvat, inspirerande band, ja nästan en familj, som jag nu är en del av. Timmarna av oensamhet jag fått av dem den senaste veckan är ovärderliga, och de kommer bli fler.

The SeaZora.

Kommentarer
Postat av: Mum

"Little do men perceive what solitude is, and how far it extendeth.

For a crowd is not company, and faces are but a gallery of pictures,

and talk but a tinkling cymbal, where there is no love."



- Francis Bacon



2010-11-03 @ 16:26:13
Postat av: Pappsen

Du har fattat den djupa innebörden av sann vänskap. Den kommer att bära dig i livet och få dig ta kloka beslut. Det är jobbigt nu, men insikten är den bästa du kunde få. Vi är här närhelst du behöver, älskar dig!

2010-11-03 @ 23:41:03
Postat av: Mum

Tema för nästa låt? You might write some lyrics about feelings of lonliness

2010-11-04 @ 00:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0