151010

Jag är inte duktig längre. Sådär duktig som jag sa att jag var de 2-3 första veckorna. Nej, jag är tillbaka till mitt gamla jag. Stökigt rum, läxor i sista sekunden, slutat skriva i almanackan, går och lägger mig för sent, går upp så jag precis bara hinner i tid och bryr mig inte särdeles mycket om vad jag har på mig eller hur jag ser ut. Antar att det är sån här jag är, och det är väl bara att acceptera det. Saker går ju bra ändå, liksom.

Det är kallt ute nu. I helgen gick jag i shorts och t-shirt i höstsolen men nu vill jag nästan ha långkalsonger på mig när jag går ut. Ikväll har jag hållit mig varm med tjocktröja och filt och tofflor och element och musik som man blir varm av. Men jag längtar efter att vara varm på insidan också.

Om det är någon som längtar efter bra musik i höstmörkret kan jag tipsa hemskt mycket om dessa skivor:

Villagers - Becoming A Jackal

Bombay Bicycle Club - Flaws

Klaxons - Surfing the Void (nya albumet)

Beans on Toast - Standing on a Chair

Arcade Fire - The Suburbs (jag vet att jag tjatar, men det är så fruktansvärt bra. Finns dock tyvärr inte på spotify)

Kommentarer
Postat av: Simone

jag vill värma mig med dig. men det är ganska skönt att höra (eeh.. se?) att du är som vanligt, för det är ju faktiskt hon vanliga vi tycker om!

2010-10-15 @ 10:03:19
URL: http://baraenfas.wordpress.com
Postat av: Mum

Det är som att du utsätter dig för ett experiment för att sedan observera och utvärdera resultatet. Interesting reading. You are your own laboratory mouse.

2010-10-15 @ 12:48:06
Postat av: Pappsen

Kallt här också, hala vägar, blåsigt, höstsol. Musik värmer inuti när den når fram, men inte lika effektivt som vänner.

Nu vill SD stoppa alla invandrare från att gå musikutbildningar, få turnestöd, grammofonstöd osv. Den halva miljard man sparar ska istället gå till "svensk" kultur å musik, enl SD bl a gammeldans, folkdanslag, spelmanslag... De har utslagsröst i kulturutskottet. Kolla mer på SR Folkes hemsida

2010-10-16 @ 09:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0