181010

Måndagar alltså. Dagen har spenderats med en samhällslektion och sedan ganska intetsägande aktiviteter i mitt rum. Jag är något sur på en hopplös snubbe som jag har haft kontakt med på Facebook om att kanske starta band ihop. Vi har försökt träffas i 3-4 veckor men varenda gång vi bestämt något hör han antingen inte av sig eller kommer med någon ursäkt och stället in. Idag var det ungefär femte gången gillt, vilket resulterade i att jag inte hade lust att göra nånting på hela dagen efteråt. Efter middagen fick jag dock dåligt samvete för att jag varit inne hela dagen, så jag tog en lång promenad, köpte Cadbury fruit & nut på Tesco och nu sitter jag och smaskar på denna och kollar på den enda TV-serien jag tillåter mig själv att titta på numera, The Inbetweeners, bara för att det är så fruktansvärt roligt.

Helgen spenderades dagtid med att sova bort dagarna och vara allmänt lat och kvällstid med att dricka vin och dansa sig bort. Speciellt minnesvärd var lördag kväll då jag och André var på The Flower Pot i Camden. Först ut var ett helgalet band som jag inte minns namnet på, vars sångare var klädd i gosedjur från topp till tå. Mitt under spelningen sprang en kille från publiken upp på scen, klädde av sig kläderna och satte på sig en gorillakostym och stod sedan där och dansade med bandet spelningen ut. Efter detta spektakel var det två olika DJ:s som spelade grym musik, väldigt varierat och riktigt roligt att dansa till.

Jag gillade verkligen The Flower Pot. Perfekt storlek, sköna människor och härlig stämning. De har alltid gratis inträde och minst ett liveband och en DJ varje kväll, och samtidigt väldigt hög klass på alla bokningar. Imorgon bär det dit igen, då för att lyssna på det här grymma bandet - Tom Williams & The Boat.

På onsdag ska jag till ett ställe som heter Borderline för att gå på ett annat gig. Denna gång är det Young Rebel Set med support av Hoodlums som spelar. Det är underbart att kunna gå på så mycket gig, jag mår så himla bra av det.

I alla fall så har jag ett annat band på g, som verkar mycket mer lovande. Sångaren i The SeaZora svarade på min annons förra veckan, de är intresserade av mig som percussionist och jag ska komma och repa med dem den 2 november! De spelar en form av contemporary folk som verkar jättespännande och är duktiga musiker så jag hoppas verkligen att det blir något av det hela. Om ni är nyfikna på hur det låter så kan ni lyssna på deras myspace här.

Kommentarer
Postat av: Tara

Jag vill också lyssna på dem!!!!!!!!!!! Taggad!!!!!!!!!

2010-10-20 @ 23:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0