221010

Jag är förkyld. Big time. Jag som aldrig, eller i alla fall nästan aldrig, blir sjuk... Min näsa är så täppt att jag kommer ha glömt bort vad man använder den till när jag blir frisk igen. Dessutom saknar jag de vanliga sjukdomskurerna hemifrån. Varm svartvinbärssaft med honung. Apelsiner. Kiwi. Strepsil. Buljong. Här får man läskigt plast-citronsmakande pulver som man ska lösa i vatten som innehåller paracetamol (?). Jag som är ganska misstänksam till det mesta vad läkemedel heter, tar t ex aldrig smärtstillande om det inte är riktigt illa, klarar mig hellre utan såna läskiga grejer.

Det positiva är att man får en massa tid att vara kreativ när man är sjuk. Jag har spelat massa gitarr och skrivit på låtar och texter. Det är skönt, för det mår jag bra av.

Loneliness brings dangerous thoughts
My tears blend with the tide rolling in
And I watch with fascination mixed fear
How airplanes fly higher than the birds

I took a leap of faith, heading for your soul
And ended up stranded on an empty ship
That once I thought I'd lost you
To the dark forces of man

We weren't supposed to fly this high
We weren't supposed to fly this high
We were never supposed to fly

I let the river soothe me with its might
But I was never afraid of heights
Until the day that i met you
And my thoughts learned to fly too high

When panic rips through the air
You say it's only a reflection of the sky
But I believe in the rage of the black ocean
And by the river, in chaos, I belong

We weren't supposed to fly this high
We weren't supposed to fly this high
We were never supposed to fly


Kommentarer
Postat av: emmablid

Tror jag fick samma pulver för några veckor sedan. Smakade, spottade ut, rör aldrig mer igen.



Är det du som skrivit texten? GRYM!

2010-10-22 @ 20:50:19
URL: http://emmablid.blogg.se/
Postat av: Pappsen

Så fin text. Krya min älskling!

2010-10-22 @ 21:07:05
Postat av: Mum

Nere vid floden vid pilträden. Du har hittat din musa. Muse.

2010-10-22 @ 21:07:19
Postat av: Anonym

I can nearly hear the music to your flowing lyrics.

2010-10-23 @ 11:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0