271010

Jag är så himla glad. Och så himla trött. Glad för att jag har spenderat dagen med två underbara individer - Jordan, sångaren i SeaZora, och hans kompis Sam. Vi har gått runt till alla möjliga och omöjliga musikaffärer runt Soho och provat olika skumma percussioninstrument och pratat och skrattat och druckit kaffe. Jag har köpt en alldeles egen ride cymbal och ett par mallets. Jordan köpte också ett jättecoolt instrument som jag kommer spela på, jag har ingen aning om vad det heter men kan försöka beskriva det. Tänk er typ en xylofon, fast rund, med en resonanslåda och ett träigt, djupare ljud och bara 5-6 toner.

Mitt trumset i SeaZora kommer alltså bestå av:

* 1 stycke ride cymbal
* 1 stycke golvpuka
* 1 stycke tamburin
* 1 stycke tumpiano
* 1 stycke äggshaker
* 1 stycke konstigt-runt-xylofon-liknande-instrument
* Massa stycken random trägrejer som låter bra när man slår på dem.

Det kommer bli så grymt att det inte är sant. Första repet på tisdag!

Trött är jag för att min hjärna verkar ha förlorat förmågan att kunna somna. Det är mindre kul. Men jag orkar inte bry mig så mycket nu för jag är så trött och glad. Tjoho!

"My eyes shall see light again, and my heart shall bleed right again"

Kommentarer
Postat av: Anonym

awwwwwwwwwwwwwwwww

2010-11-01 @ 12:13:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0