010910

Idag har jag:
- Varit i skolan och haft mina första lektioner. Geografi B och Samhälle C. Det känns dock som om jag redan har gjort allt som vi kommer göra i dessa kurser. Speciellt Sam C känns som en upprepning av vårterminen i tvåan... "Vi kommer hålla på en del med samhällsplanering i denna kurs. Är det någon som har koll på vad det innebär?", sa min lärare. Nej, vadå? Ingen aaaaaniiiing...

- Slutat kl 11, gått till Tesco med några från klassen, köpt lunch och ätit den i en park.

- Gått hem och fixat med diverse administrativa grejer. Översatt mitt CV till engelska, fyllt i formulär för busskort och sökt lite jobb via mail. Ska dock gå runt på stan och söka också, känns som det är mer lovande. Jag extrembehöver ett jobb i alla fall. Måste. Se. Konserter. Allt. Ugh.

- Försökt prioritera bland alla konserter, och kommit fram till att jag absolut inte kan missa Mumford, Klaxons, Arcade Fire, Vampire Weekend och Frank Turner.

- Köpt biljetter till Frank Turner, som är den som känns absolut viktigast att inte missa.

- Varit på en enormt äventyrlig springrunda som blev rejält mycket längre än planerat. Jag sprang totalt vilse i Richmond Park, som är Europas största stadspark, och som jag för övrigt bor typ 50 m ifrån. Jag blev förföljd i några kilometer av ett gäng pojkar på cyklar som ville veta vad jag hette och vad det var för fotbollslag jag hade på tröjan. Jag blev även skrämd halvt från vettet av en ekorre som från ingenstans hoppade ner rakt framför mig och jag råkade nästan trampa på den. Det tog mig mer än en timme att komma hem igen!

- Ätit pork chops med kokt potatis, och kokta ärtor, morötter och tomater. Tur att jag var hungrig efter mitt äventyr för griskött är ju inte direkt min favorit och kokta grönsaker är ingen höjdare heller. Det är inte onyttigt i vilket fall som helst!

- Lyssnat 3 gånger på raken på Arcade Fires nya album "Suburbs". Sjukt bra!

Rafflande dag, inte sant? Imorgon ska vi åka på en kryssning på Thames med skolan och titta på sevärdheter. Lunchpausen blir i Greenwich där jag faktiskt aldrig varit, så det ska bli kul!

Till sist så rekommenderar jag, nej, TVINGAR, alla Mumford-fans att titta på denna video:


Kommentarer
Postat av: Lol

hahaha!

hmmm vad knäppt allt låter, som ett vanligt liv liksom. Går det att ha ett sånt på ett ovanligt ställe? London alltså?

2010-09-02 @ 12:18:04
URL: http://krisfis.wordpress.com
Postat av: Tobias

Sweet. Hoppas du hittar ett jobb!

2010-09-02 @ 16:38:05
Postat av: Pappsen

Verkar rätt kul ändå i Richmond. Men Mumford-videon startar inte, har du en länk?

2010-09-05 @ 10:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0