030910

Jag börjar få lite cravings efter mänsklig kontakt. Hur gulliga och snälla min värdfamilj än är så känner jag dem ju inte särskilt bra än, samma sak med folket i skolan. Så om någon snarast vill ställa upp på en skypedate så jag får höra en bekant röst blir jag hemskt glad!

Att hitta ett band är just nu prioritet ett på min mentala att-åstadkomma-lista. Med ett band skulle jag a) Lära känna nytt folk, b) Få spela musik med andra (uppenbarligen, men ändå), c) Komma i kontakt med människor jag har saker gemensamt med d) Få en möjlighet att få brittiska vänner e) Få prata engelska. Sjukt mycket bra saker skulle alltså komma från det faktum att jag hittar ett band. Hur går jag till väga då? Jo, det finns en asbra hemsida som heter Gum Tree där man kan annonsera om i princip ALLT. Där har jag lagt ut en annons och fått en del respons, men ingenting som känns helt klockrent än. Men det borde inte vara omöjligt. Jag kan ändå tänka mig att spela ganska många olika sorters musik, men det är ganska viktigt att de andra inte är alltför gamla, inte såpass seriösa att de förväntar mig att kunna turnera, men inte heller för dåliga så att det blir tråkigt. Helst vill jag ju spela i ett mixat band, eller med bara killar också. Det är något i mig som är väldigt tveksamt till ett tjejband. Men jag ska försöka att inte vara så kräsen.

Jag har för övrigt trotsat mina komplex och alldeles för höga krav på mig själv och lagt ut en av mina låtar på youtube. Leta lite så hittar ni den.

Längtar galet mycket till min födelsedag då jag får träffa mina fina föräldrar och min fina Tara. Bara två veckor kvar nu! Jag har redan planerat dagen:

- Picknick i Regent's Park med hela släkten på eftermiddagen
- Billy Elliot-musikal på kvällen. Har aldrig varit på musikal och älskar Billy Elliot-filmen så det kommer bli fantastiskt!
- After Skool Club med Tara. Har rannsakat Londons nattliv och hittat den förmodligen coolaste indieklubben på lördagar.

Nu ska jag gå och se Toy Story 3 medan mina kompisar från skolan går ut. Ja é int' bitter!

Och just det! Jag är väldigt nyfiken på vilka de ~30 personer/dag är som läser min blogg. För nästan alla som jag frågar säger att de inte läst den... REVEAL YOURSELVES!

Kommentarer
Postat av: patt1

KLART JAG LÄSER?!!!! wiohoooo jag är inte avundsjuuuk på deiiii allss!!

2010-09-04 @ 00:18:02
URL: http://missbono.blogg.se/
Postat av: Moa

Jag läser ;) Är sjuk avis på dig och jätte intresserad av hur det går för dig. Ska också flytta till London nåndag. Bästa staden ju. Så skriv på nu, vill veta allt!! / Moa Moses Karlsson

2010-09-04 @ 11:54:07
URL: http://moasjukan.blogg.se/
Postat av: Pappsen

Jag läser! Fölsedagsupplägget verkar perfekt. Och jag ska försöka leta fram ett headset nu när jag blev blåst på webcamera-appen (ska kolla den med hemmets webmaster) - så kan vi skypea.

2010-09-05 @ 10:52:56
Postat av: Tobie läser : )

2010-09-05 @ 20:45:58
Postat av: Fanny

Jag läser lite då och då, det är ju spännande att se hur det går för dig där borta:)

2010-09-05 @ 21:49:24
URL: http://fannysteckningar.blogspot,com
Postat av: MOA

JAG SAKNAR DIG!!! pusspusspusspuss min hemliga maka

2010-09-07 @ 18:50:17
Postat av: Vera

Mosis jag saknar dig med <3

2010-09-08 @ 16:31:31
URL: http://investyourlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0