080910

Invest your love goes musiknyheter!

The XX vinner Mercury Prize
Album of the year gick igår till The XX, över Mumford & Sons och Laura Marling. Förstår inte detta alls. Visst gillar jag The XX, de gör grymt skön musik och är relativt originella. Men de har inget av det genialiska och genuint musikaliska som finns hos både Mumford och Laura. The XX är ett sådant band som folk kommer att ha lyssnat på under 2010, tröttnat på 2011 och i princip glömt 2015.

Klaxons nya, "Surfing The Void" är awesome. Ladda ner det omedelbums. Jag vet att jag tjatar, men om ni ännu inte hört Arcade Fires nya, gör det NU!

Kings of Leon spelar i London den 21 december. Biljetterna släpps på fredag. YIIHAA!

Communion
Vill ni höra riktigt, riktigt bra, ny musik tycker jag att ni ska klicka er in hit och lyssna på Communion Compilations längst ner på sidan. Speciellt Jay Jay Pistolet, Elena Tonra och Beans On Toast. Communion är en klubbkväll startad av bland annat Ben Lovett (keyboardist i Mumford & Sons) som ordnar spelningar och klubbkvällar på bland annat Notting Hill Arts Club i London. De har även ett eget skivbolag och pysslar med lite andra prylar. Jag kan bara säga att jag kommer definitivt bli en stammis där så snart jag fyllt mina 216 månader! (En vecka + 2 dagar kvar!!!!)

Brandon Flowers of The Killers is going solo, nya singeln "Crossfire" finns nedan. Jag tycker inte att den är särskilt speciell, tror det blivit bättre om han hållit sig till sitt grymma band. Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: patt1

Shit. 3 rader. Är jag typ galen eller?

2010-09-09 @ 20:15:42
URL: http://missbono.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0