140910

Sitter med sprängande huvudvärk som jag utstått hela dagen. Inget har hjälpt - vatten, mat, tabletter... Tror det måste vara vädret, som för första gången visar prov på det alla förknippar med England, men som jag aldrig upplevt trots all tid som spenderats i detta land. Det regnar och är otroligt kvavt. Tryckande, och molnen flyger lågt på himlen, som om atmosfären håller på och krymper. I vilket fall som helst är mitt tillstånd minst sagt opraktiskt när man har 40 sidor engelska att läsa tills imorgon.

 

Idag hade vi 2 timmars information om att söka till universitet i U.K. Det är, som allt annat i det här landet, extremt krångligt. Man måste skriva ett personal statement, man måste ha ett referensbrev från en lärare, man får inte göra vadsomhelst på sitt gap-year för det ser dåligt ut... o.s.v... Att plugga på universitet i England och Wales kostar ~£3300/termin (typ 38.000 kr) så det är inte direkt ett alternativ för mig, men däremot att plugga i Skottland är gratis! Så jag funderar faktiskt på att söka åtminstone, för att ha alla dörrar öppna. Men då kommer vi till det största problemet: vad fan ska jag plugga?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0